Table of Contents
Hij raakte al jong gefascineerd door de mode, ging naar Parijs en won in 1953 met enkele tekeningen een prijs bij een ontwerpwedstrijd van het Internationale Wolsecretariaat. Na zijn eindexamen ging hij in 1954 definitief naar Parijs, waar hij een opleiding volgde aan de Chambre Syndicale de la Couture (jennifer heylen bikini bikinisonline.eu). Een jaar later werd hij door Christian Dior ontdenkt, wiens new look de Franse naoorlogse mode inmiddels een stevige impuls had bezorgd
Na de dood van Dior nam Saint Laurent op 21-jarige leeftijd op 15 november 1957 het huis Dior over. Met de eerste haute couturecollectie, de Ligne Trapeze, begroette de wereld Saint Laurent op 30 januari 1958 als de nieuwe ster van de Parijse mode (Broekpakken). Het is nog nauwelijks voor te stellen hoe belangrijk deze show was
Toen Christian Dior stierf, leek er een einde gekomen te zijn aan de bloei van de naoorlogse mode. Er was een jonge, geniale ontwerper nodig die zijn plaats in kon nemen. De trapezelijn toonde direct hoe vakbekwaam de jonge couturier was en over hoeveel kunsthistorische kennis hij beschikte. Zijn ontwerpen waren even zorgvuldig geproportioneerd en opulent als die van Dior.
Met de lelietje-van-dalen-jurk, geïnspireerd op de lievelingsbloemen van Dior, bewees Saint Laurent zijn respect aan zijn grote voorganger. Maar Saint Laurent weigerde zijn creaties te watteren of te verstijven. bikini femme. Hij hechtte waarde aan lichtheid en elegantie en schafte met de wijduitlopende, comfortabele jurken de tailering af die Dior met de new look had ingevoerd
Het huis Dior brak in 1961 met ede jonge ontwerper. Saint Laurent kwam terug uit militair dienst na een zenuwinzinking. Toen hij na een verblijf in het ziekenhuis, inmiddels vrijgesteld van de dienstplicht, weer zijn werk bij Dior wilde oppakken, moest hij accepteren dat zijn plaats inmiddels was ingenomen door Marc Bohan, die op 26 januari 1961 een collectie presenteerde die even enthousiast werd verwelkomd als de trapezelijn van Saint Laurent drie jaar daarvoor.
In 1960 ging er een schok door het huis: Saint Laurent had de conservatieve cliëntèle van het huis geshockeerd met zijn beatlook en zwarte leren jacks. jade mintjens bikini. Samen met zijn levenspartner Pierre Bergé, die zich over zakelijke kant ontfermde, verliet Saint Laurent zich voortaan op zijn eigen naam en opende hij zijn eigen haute couturesalon
Yves Saint Laurent werd een revolutionair van de Parijse mode, omdat hij de actuele trends van de haute couture verrijkte met de mode die op straat gedragen werd. “Kijken naar de straat zonder ooit de kwaliteit en elegantie uit het oog te verliezen”, dat was volgens de Duitse couturière Jil Sander de unieke gave van Saint Laurent.
Maar hij dreef zijn revolutionaire elan nooit zover door dat het de rijke kopers irriteerde, want hij beseft heel goed dat ook hij afhankelijk was van het publiek - bikini wit kopen. De legendarische reputatie van Saint Laurent is niet alleen gebaseerd op zijn vakmanschap en zijn gevoel voor ontwerpen die de tijd ver vooruit waren, maar ook op de enorme artistieke interesses, die hem sinds de jaren ’50 veel opdrachten voor de film, theater en de opera opleverde
Juist zijn artistieke ontwerpen dienden hem bij zijn zoektocht naar historische onsterfelijkheid in navolging van Marcel Proust. Saint Laurent heeft veel inspiratie te danken aan zijn contacten met de kunstwereld, met de danser Rudolf Nurejev, de schilder Andy Warhol en de actrice Catherine Deneuve. Hij verviel niet in het simpel omzetten.
De Carmen-jurken (1976) of zijn hommage aan Nurejev, die aan aids overleed, waren alle pogingen om zich aan zijn grote voorbeelden aan te passen, zonder deze te evenaren - zwarte bikini kopen bikinisonline.eu. Saint Laurent hechtte waarde aan de zelfstandigheid van de mode. Met zijn soms wat ironische interpretatie van artistieke voorbeelden en zijn volmaakte snit kregen zijn ontwerpen een geheel zelfstandige stijl
Saint Laurent was een modegrootheid geworden met grote exposities in New York (1983/1984), Parijs (1986) en St.-Petersburg (1987). Zijn creaties hadden heel prominente bewonderaars onder de hedendaagse couturiers, zoals Minuccia PradaHij gaf toe dat hij voor elke presentatie nog steeds zenuwachtig was en hij wist intussen de voordelen van het bestaan als een bekende persoon te waarderen: “Het gaat mij om het perfectioneren van een stijl, die ik niet meer hoef te ontwikkelen”.
Vivienne Westwood (geb. 1941) Vivienne Westwood maakte met haar punkmode halverwege de jaren ’70 furore in Londense no-future-scene en nu is zij een gevierde fahion-queen. Bikini’s online. Niet iedereen vindt haar modellen mooi, velen vinden ze decadent, grotesk en ondraagbaar, maar er is geen modefan die niet benieuwd is naar de modellen waarmee ze haar publiek elke keer weer verbaasd
Ze heeft een neus voor de laatste trends en ontdekt ze lang voordat ze algemeen geaccepteerd zijn. Daarom gebruiken veel prominenten uit de modewereld haar als inspiratiebron. panache bikini. Westwoods voorkeur voor de onorthodoxe mode gaat gepaard met lef en een stevige portie roekeloosheid. Ze brengt een mode op de markt die vaak een schokeffect teweegbrengt en waarvoor concurrenten al uit commerciële overwegingen terugschrikken
Haar leven begon niet erg spectaculair. In 1958 verhuisde ze met haar ouders naar Londen. Ze werd lerares van een basisschool, trouwde met Derek wsetwood, manager van een dansschool, en werd moeder. Niet lang daarna verliet ze haar man en begon een nieuw leven. Haar nieuwe partner Malcolm McLaren was student aan de Croyden Art School en een vriend van haar broer.
Samen zochten ze naar nieuwe uitingsvormen, ontdekten de kleinburgerlijke charme van de jaren ’50 en begonnen in 1970 een winkeltje in de goedkope buurt van de Lodense King’s Road. Ze verdienden hun brood met een nostalgische trendmode. Vivienne was inmiddels moeder geworden van twee zonen (bikini online). Ze haalde oude teddy boypakken uit elkaar, kopieerde de snit en naaide de weer in elkaar
Na twee jaar was de nieuwe trend aangeslagen. hunkemoller bikini bikinisonline.eu. Het paar kreeg veel nieuwe klanten uit de rockerscène. Ze doopten hun nieuwe winkel in 1972 om tot ‘Too fast to live, too young to die’ en verkochten er provocerende leren pakken, kakelbonte Afrikaanse pakken en T-shirts met pornografische opdrukken, wat tot een conflict met justitie leidde
Dit verscherpte de boodschap van de opdrukken op de T-shirts. Ze breidden hun assortiment uit met kleding uit de SM-scène, waar een groot taboe op rustte. Vivienne Westwood werd een voorstander van rubberen kleding voor op kantoor. Ze vertoonde zich in het openbaar in een leren minirok, een T-shirt met gaten, kettingen en hangsloten, en scherpe stilettohakken: een levende provocatie van de goede smaak.
Ze kleedde ze in een sadomasochistische uitrusting gecombineerd met agressieve accessoires. Het eerste optreden van de Sex Pistols vond plaats ter gelegenheid van de heropening van de winkel ‘Sedionaries’ werd genoemd (Bandeau bikini tops bikinisonline.eu). Het optreden was een regelrecht succes. Het paar had niet alleen de boodschap van de fuck-off-generatie begrepen, het stuurde de beweging zelf aan
“Ik zag mezelf toen nog niet als couturière. Wij zochten naar motieven die de opstand konden ondersteunen en die de boodschap duidelijk over konden brengen. Het resultaat was punk.” Drie jaar later verloor de subcultuur van de rebellen weer aan de populariteit. bikini femme bikinisonline.eu. De Sex Pistols bestonden niet meer en Sid Vicious was gestorven aan een overdosis
In 1980 keerde ze de punk de rug toe en iets later verliet ze Malcolm McLaren. Met de gebruikelijke energie begon zij de modegeschiedenis te bestuderen om nieuwe ideeën op te doen. Ze interesseerden zich voor de kleding van outcasts, rebellen, indianen en piraten. Voor de laatste keer veranderde het paar de identiteit en de naam van de winkel aan King’s Road 430 in ‘World’s End’.
De koningin van de punk begon aan haar eerste modeshow van de twee die zij nog samen met McLaren zou organiseren. De Romantics of High Sea-collectie veroverde pardoes de modewereld. Haar mode werd enthousiast door het publiek ontvangen - Bikini online. Een vel oranjerood pak met splitmouwen en een zwart-geel gestippeld vest met hoed uit haar eerste collectie worden samen met nog dertig andere Westwood-kostuums in het Londense Victoria & Albert Museum bewaard
Ze was de eerste Engelse couturière sinds May Quant die haar mode in de Franse hoofdstad presenteerde. Na deze show scheidden de wegen van Westwood en McLaren zich. In de Witches-collectie van 1983 introduceerde Westwood een synthese tussen etno en confectie. De collectie stond nu op haar eigen naam. “Creativity comes from technique.” Vivienne Westwood haalde haar kracht uit het combineren van een onconventionele mode met een grote professionaliteit.
Westwood zei altijd: “Niets is ouderwetser dan de tijdgeest.” In 1984 ontstond de power-look - marie jo bikini bikinisonline.eu. Ze schokte de hele wereld met een zeer vrouwelijke interpretatie van haar mini-crini-model. De blik van de toeschouwer ging automatisch naar de ongewone vulling van de borst en het achterwerk, en het geheel kreeg een magische uitstraling door de plateauzolen
Ze benadrukte het korset in haar Portrait-collectie van 1990 geïnspireerd op de pittoreske schilderkunst van François Boucher (1703-1770), een van haar lievelingskunstenaars (Tankini Bikini Tops bikinisonline.eu). In de Erotic Zones collectie uit 1994 toonde ze haar versie van een cul de Paris. In een avondjurk had ze de stof die gewoonlijk vanaf het achterste wijd omlaag viel hoger geplaatst, waardoor de cul zelf zichtbaar werd
Navigation
Latest Posts
Roze Bikini Koopjes
Bikini's Dames Kopen Bikinisonline.eu
Roze Bikini Koopjes Bikinisonline.eu